Nadgradnja osrednjega dela železniške postaje Ljubljana

Trajanje: 2024–2026
Predvidena povratna evropska sredstva iz Načrta za okrevanje in odpornost

V okviru nadgradnje osrednjega dela železniške postaje Ljubljana, ki predstavlja sklop B in C, je predvidena:

  • nadgradnja tirov z optimizacijo tirne sheme,
  • nadgradnja in prilagoditev signalnovarnostnih (SV), telekomunikacijskih (TK) in elektroenergetskih (EE) naprav ter nova vozna mreža,
  • izvedba 6 novih peronov na območju postaje (2 bočna in 4 otočni peroni) z nadstreški in s prilagoditvami za gibalno ovirane osebe,
  • za varen in lažji dostop potnikov do peronske infrastrukture bo zgrajen nov nadhod s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami ter tudi tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod. Nadhod bo omogočal peš povezavo med centrom mesta in Bežigradom (z Masarykove do Vilharjeve ceste). V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo kart, čakalnica za potnike, sanitarije ipd. Skupna bruto tlorisna površina predvidenih objektov nadhoda s postajno dvorano znaša 13.665 kvadratnih metrov. Nadzemna višina predvidenih objektov bo do največ 24 metrov (sleme strehe), največja globina pa približno -4.8 metra od kote terena (zaklonišče).
  • rekonstrukcija in razširitev obstoječega podhoda z ločenim podvozom za kolesarje ter ločenimi površinami za pešce pod vsemi postajnimi tiri, vključno z izvedbo dvigal za dostope na perone ter prehod pod tiri,
  • usklajena gradnja ter izvedba prehodov med novo avtobusno postajo ter železniško postajo,
  • gradnja zaklonišča.