Nadgradnja železniške proge državna meja–Dobova–Sevnica

 Logotip: Sofinancira Evropska unija

Odsek d. m.–Dobova–Zidani Most leži na glavni železniški progi št. 10 d. m.–Dobova–Ljubljana in predstavlja na območju Slovenije glavno prometno povezavo Hrvaške s Slovenijo. Je tudi del jedrnega omrežja TEN-T ter del Mediteranskega koridorja. Trenutno proga ne zadošča vsem standardom predpisanim z EU direktivami, zato je potrebna nadgradnja, ki bo izboljšala varnost, interoperabilnost in prepustnost proge.

 

Cilji projekta:

  • odprava ozkega grla,
  • zagotavljanje interoperabilnosti,
  • omogočeno obratovanje daljših tovornih vlakov ter vožnja sodobnih vlakov,
  • skrajšanje voznih časov,
  • uporabniku prijaznejša infrastruktura, predvsem za funkcionalno ovirane osebe,
  • povečanje stopnje varnosti prometa,
  • učinkovitejše vodenje prometa,
  • zmanjšanje hrupa,
  • boljša dostopnost do posameznih regij in boljša medregijska povezava.

 

Obseg del:

Izvedba del poteka v več sklopih:

  • Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 1 (območje Krško):
    • predvidena izvedba: 2024–2026,
    • nadgradnja tirov in tirnih naprav,
    • gradnja novega deloma nadkritega bočnega perona ob tiru št. 1 in novega deloma nadkritega otočnega perona med tiroma št. 2 in 3, oba dolžine 250 m,
    • gradnja podhoda z dvigali pod vsemi postajnimi tiri,
    • nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
    • prilagoditev signalnovarnostnih naprav,
    • ureditev parkirišča (P+R),
    • prestavitev obstoječega nadhoda na drugo lokacijo na območju postaje,
    • ureditev in prilagoditev elektronapajalne postaje Krško,
    • ureditev postajnega poslopja,
    • postavitev protihrupnih ograj.
  • Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 2 (območje Sevnica):
    • predvidena izvedba: 2025–2026,
    • obnova tirov in tirnih naprav,
    • gradnja dveh novih deloma nadkritih otočnih peronov med tiroma št. 1 in 2 ter tiroma št. 4 in 5, oba dolžine 250 m,
    • gradnja podhoda z dvigali pod vsemi postajnimi tiri,
    • zunanja prenova postajnega poslopja in postajnega območja,
    • gradnja parkirišča za osebna vozila (sistem P+R),
    • nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
    • prilagoditve signalnovarnostnih naprav,
    • gradnja novega mostu preko potoka Sevnična,
    • postavitev protihrupnih ograj,
    • gradnja novega cestnega podvoza vključno z ureditvijo avtobusnega postajališča ob Kvedrovi cesti in obračališča za tovorna vozila ob Savski cesti.

V izdelavi je projektna dokumentacija.

  • Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 3 (odsek Krško–Sevnica, razen območja Blanca):
    • obnova tirov in tirnih naprav,
    • sanacija objektov spodnjega ustroja (mostovi, prepusti, zidovi …),
    • gradnja nove deloma nadkrite peronske infrastrukture na območju železniške postaje Brestanica,
    • gradnja nadhoda z dvigali na območju železniške postaje Brestanica,
    • zunanja prenova postajnega območja železniške postaje Brestanica,
    • gradnja parkirišča za osebna vozila (sistem P+R) na območju železniške postaje Brestanica,
    • nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
    • prilagoditev signalnovarnostnih naprav,
    • postavitev protihrupnih ograj.

V izdelavi je projektna dokumentacija.

  • Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 4 (odsek d. m.–Dobova–Brežice):
    • obnova tirov in tirnih naprav,
    • sanacija objektov spodnjega ustroja (mostovi, prepusti, zidovi …),
    • gradnja nove deloma nadkrite peronske infrastrukture na območju železniške postaje Dobova,
    • podaljšanje obstoječega podhoda na območju železniške postaje Dobova pod vsemi postajnimi tiri,
    • ukinitev nivojskega prehoda na izvozu s postaje Dobova in gradnja nove povezovalne ceste na sosednji nivojski prehod Mostec-Sela,
    • porušitev dotrajanega obstoječega mostu in gradnja novega mostu preko potoka Negot,
    • nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
    • prilagoditev signalnovarnostnih naprav,
    • postavitev protihrupnih ograj.

V izdelavi je projektna dokumentacija.

  • Nadgradnja železniške proge d. m.–Dobova–Zidani Most – 1. faza: odsek d. m.–Dobova–Sevnica; etapa 5 (odsek Brežice–Krško in območje Blanca):
    • obnova tirov in tirnih naprav,
    • sanacija objektov spodnjega ustroja (mostovi, prepusti, zidovi …),
    • prestavitev železniške postaje Blanca bližje vasi Blanca,
    • gradnja nove deloma nadkrite peronske infrastrukture in podhodov z dvigali na območju železniških postaj Brežice in Blanca,
    • ukinitev nivojskega prehoda Brezina na območju železniške postaje Brežice in nivojskega prehoda Blanca na območju železniške postaje Blanca,
    • zunanja prenova postajnih območij železniških postaj Brežice in Blanca,
    • nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter vozne mreže,
    • prilagoditev signalnovarnostnih naprav,
    • postavitev protihrupnih ograj.

V izdelavi je projektna dokumentacija. 

FINANCIRANJE PROJEKTA

Za izdelavo projektne dokumentacije je zagotovljeno sofinanciranje iz Instrumenta za povezovanje Evrope (IPE) v višini 6,97 milijona evrov. Za izvedbo je predvideno sofinanciranje iz Kohezijskega sklada v višini 251,93 mio. EUR.